Måndag 24 Maj

Hej! 
 
Nu är det en vecka sen jag påbörjade min cellgiftsbehandling . Det har varit en tuff vecka ,men ändå glad jag klarade mig hyffsat bra utan större biverkningar ..  illamående har jag varit så fick äta medicin mot det . Men det värsta va värken i benen , precis som jag ramlat å slagit mig och de värkte i dom mest när jag skulle sova 😏 Men nu har jag kommit förbi detta å nu blir allt bara bättre igen innan det är dax för nästa cellgiftsbehandling .  
Visst det kanske blir smärtsamt när håret faller, men jag försöker njuta av det så länge det är kvar , doften å känslan av nytvättat hår är ju 👌😂    
I fredags var det även dax för en runda på byn 🚗💨 Glad över att jag orkade komma iväg , är ju så roligt å framförallt få tillbringa tid i min Cadillac är ju 👌 nu hoppas vi på bättre väder så det blir fler turer med pärlan 🌟
 
Aptiten är lite upp å ner men oftast så är jag sugen på nåt , å försöker äta .. Eftersom dietisten vill ha upp mig i vikt , så är det nåt jag försöker tänka på hela tiden.  Att äta ,Gå upp i vikt .Men det är då inte lätt , jag har ju ätit med extra fett på maten, grädde å druckit riktig mjölk.  Ända sen ja va litta,  eftersom jag alltid varit liten . 😂 va en sköterska en gång som trodde jag va rädd för fett, å att jag åt typ bara grönsaker.  Hon trodde inte riktigt på att jag äter "skräpmat" tex pizza,hamburgare,strips å inte heller chips å dricker Cola varje dag 🙈 .   Men dietisten förstod å nu ska jag börja med näringsdrycker å förhoppningvis öka lite i vikt ,men först främst  hålla vikten kvar på samma under denna behandling 💪 
 
 
Så som sagt jag tar en dag i taget å försöker bara vara . 
 
Ta hand om er 🍀
 
Kram Linda ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: