Onsdag 31 Mars

Hej !
Inatt blev det inte många timmar sömn, ömmande arm å alla tankar som snurrar,trots sömntablett 😴 så får passa på å vila när Ester är i skolan 
Ja igår fick jag komma ner till kvinnokliniken igen,  de satte en picc-line och ja det var lite äckligt faktiskt en liten tunn slang som går ifrån överarmen in genom blodkärlen mot hjärtat.  Fick lokalbedövning men tyckte det kändes lite iaf .  Men nu sitter den där å hoppas den lilla smärtan jag känner runt om kommer att försvinna så småningom .  Det som är bra med den är att de slipper sticka sönder mig sen då de kommer ta prover därifrån å även sen kommer cellgifterna gå igenom där. 
Efter det besöket fick jag komma in till min kontaktsköterska för mer prover och lite samtal . Å precis innan jag kom in till henne ringde de till avdelningen från Uppsala.  Så läkaren kom oxå in å ville prata å lyssna på lungorna å hjärtat. Det lät fint sa hon. 
Sen ändrade hon sitt ansiktsuttryck å började berätta vad Uppsala hade att säga .  
De hade en tid åt mig för operation,  13 April ska jag få komma dit . Och tyvärr sa hon så kommer dom att operera bort allt,  alltså bägge äggstockarna + livmodern och en bit av tjocktarmen .  Just då blev allt så mycket jobbigare ,  både jag å Sofia kände att luften gick ur oss, vi grät å kramades. 
Och så kommer nästa läkare in och börjar prata om stomi, då de i Uppsala ville att det skulle vara märkt på magen om vart de ska sätta den... å det kändes som en fis i rymden att få veta att man ska få stomipåse. 
Men att få det beskedet när man är 31 år att jag aldrig mer kan få barn,  gjorde/Gör betydligt mycket ondare än nåt annat . Ja jag vet alla tycker/säger ja men det är ju bra att de tar allt å du har ju bästa Ester . Såklart hade det varit betydligt jobbigare om ester inte hade funnits . Men ändå det gör ont . Å jag vill inte höra annat, blir bara så irriterad.  Ingen annan kan sätta sig in i det om hur det känns . När de tar bort allt för att vara säkra på att det inte kommer tillbax . Men ja såklart jag vill att de ska få bort allt dåligt . 
Nu ska jag bara bygga på att bli starkare å det här kommer jag klara , Ester behöver ju mamma ❤ 
 
Nu ser vi framemot långfredan då vi ska ut mä Cadillacen på en påskrunda här hemma på byn . Kommer bli så roligt å vi hoppas på fint väder och härlig stämning .
 
Ta hand om er , Kram Linda ❤
 


Kommentarer
Postat av: Ingela Otter Olsson

Skickar en stor stärkande och varm omtanke och kram. Hoppas du hittar kraft nånstans.
Låter så tufft men du har ju ett mål Ester och Cadillacen.

Hoppas din PICC-line ger dig massa bra underlättande i att slippa bli stucken på lönge.
Jag är PICC-line ssk oxå och satt många och sett så många patienter och vänner som varit så tacksamma för sina även om det känns tungt i situationen. Håller tummarna ❤️

Svar: Hej :) Tack❤ picclinen känns väldigt skönt att ha, för en som verkligen ogillar sprutor 😅
Linda Maria Engström

2021-03-31 @ 11:10:31
URL: http://bubbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: