2 mån sen Operation

Hej! Ja tänk det är redan två månader sen jag blev opererad i Uppsala . Tiden har verkligen rusat förbi, varje dag tänker jag att fy fan vad jag är stark. Att jag verkligen orkade genomföra den resan där, helt ensam. Men utan er mina nära å kära via telefon hade det aldrig gått. Brukar tänka på den dagen, när jag sa till J att jag ger upp. Nu får det vara bra. Å han säger nåt å försöker få mig på banan igen . Å det gick jag orkade vända å få ny kraft igen 💪 Så tack än en gång ALLA ni som har stöttat å funnits där ni är mer än guld värda 💛 En vecka har även gått sen dos nummer två, å denna gång blev biverkningarna lindrigare . Fast de höll i sig längre, illamåendet har nästan var obefintligt men värken i benen har funnits å finns kvar lite än idag . Men med alvedon/ipren så går det bra, men man blir lite trött, men då är det bara vila en stund ,så kommer orken tbax .. Apiten var bättre denna gång å jag har orkat ätit tillochmed lyckas gå upp till 51.9 från 49 . Å det är jag så glad över! De har varit väldigt rädda med att jag skulle sjunka mer under den här perioden. Så dietisten igår blev himla glad 😊 Början av veckan blev det inte många knop, torsdag fick jag samtal från Anette Marting att Ester hade en sommarlovspresent att hämta vid Engs sport , vad kunde det vara? Ja plats i bilen måste du ha . Jaha tänkte vi ,spännande .så jag å mamma Ester for dit. Å Micke visar oss , en lila jättefin cykel 😍 Alltså både jag å mamma stod där med tårarna i ögonen å Ester hennes ögon bara glittrade . Vilken present å Oj vad Ester blev glad å Oj vad hon cyklar ☺️ Tusen tusen tack igen Anette . 💛💛 på torsdag kväll packade vi fikakorgen å hängde på Johanna å Masken te Råda på tutbingo. Men ingen vinst blev det men oj så trevligt vi hade det. Å fredagen var de dax för skolavslutning, jag å Mirja hämtade barnen mä Cadillacen sen blev det varmsmörgåstårta å jordgubbar mä glass å en massa lek.. senare på dagen blev det grillning å jordgubbstårta innan det var dax att åka in till xär på vår fredagstur mä Cadillacen . Alltså fredagar hemma i xär är nåt speciellt. Ni som inte upplevt det än, ni har missat nåt 😅 På lördagen fick jag ett speciellt uppdrag , en bekant som avslutat sina studier fick som överraskning skjuts av mig i Cadillacen ner till Dömle Herrgård. Där nere stod hans nära å väntade in honom . Å herrejisses vad fint det var där, jag har aldrig varit dit förut men nu måste det bokas in för ett besök i sommar. Nu är vi inne på sommarlovets första vecka , Underbart . Denna tiden på året är så fin. Härligt att inte behöva stressa upp på morgonen å ingen stress för att man ska i säng. Utan bara njuta av varje dag å bara va. Men ni vet Linda hon som aldrig kan sitta still å vill ha nåt å göra hela tiden är detta en utmaning . Linda som aldrig haft riktig semester utan brukar jobba som tusan varje sommar. Hon iår får faktiskt försöka lära sig att kunna ta det lugnt å bara va. Att man behöver inte ha häcken full 😅 Denna vecka njuter vi extra dessa dagar, för till helgen som sagt åker piga till sin pappa i norr. Nu har det även gått några dagar utan håret på huvet. Känns fortfarande väldigt ovant å det känns konstigt att se sig själv i spegeln. Edwin å Anton fick liten chock i fredags när de kom te stakberg å jag stod i köket å fixade mat inför grillning, hade då tagit av mig peruken. Då den inte tål värme ,så att stå vid grillen eller ugnen med den är ingen bra idé 😅 Edwin sa inte mycket, Anton han blev lite rädd å ville först inte titta på mig . Men sen sa han moster jag har oxå klippt mig ☺️ Smölongen. Men peruken känns så himla bra, å jag är så nöjd! Igår var jag å la om picclinen å sköterska frågade om jag hade varit hos frisören när jag var så fin i håret 😅 hon blev ganska spak när jag tog av mig peruken å hon fick se å känna . Å även hon gav den höga betyg . Men jag tror det dröjer länge innan en annan blir bekväm i sig själv å gå utan. Ta hand om er 💛 En dag i taget ❤🍀


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: