Fredag 30 April

Hej alla ni!
 
Ja runt fyra tiden på morgonen vaknar jag oftast nu för tiden av smärta så får upp och ta mig en starktablett.  Värken sitter mest i ryggen men då vid fyra när jag vaknar av smärta sitter det runt magen och bröstet .. 
 
Igår kom ett brev från fysioterapeuten jag träffade i Uppsala, jätte gullig tjej . Hon hade skickat hem träningsuppgifter jag ska göra varje dag .  Så igår satte vi igång mamma,jag å ester såklart att börja träna.  Blev även liten promenad, så skönt men det räckte med 300m , herrejisses vad man belastar ryggen nu när alla magmuskler är borta.  Å det är nu man förstår när krafterna å musklerna är borta vilken stor operation jag genomgått.  Känns som att vägen till att dansa igen är lång.  Å det som jag tycker är jobbigt i det hela är att jag måste ta det lugnt kan verkligen inte vara samma spralliga Linda längre, å det är så svårt för mig som alltid varit i full fart suttit knappt i soffan utan alltid varit uppe å rört mig att nu inte orka. Känns som att min personlighet är borta på vift ..  Men det är bara att ta en dag i taget å hoppas jag bygger upp min kroppsliga styrka lite mer innan det är dax för cellgifter . 
 
Igår va jag även in till vc i xär å gjorde omläggning på picclinen , det var skönt å vädra lite där under all tejp. Denna gång hade jag tydligen reagerat mer på tejpen så var lite röd . Funderar på om kroppen fick spel efter tejpen de satte epiduralen med, de i Uppsala hade ju missat lagt typ nåt under tejpen typ linda,kirurgtejp el tubifast så jag fick en allergisk reaktion efter de drog bort tejpen, såg skinnflådd ut över axeln å mitt på ryggen. Är öm än så får smörja varje dag . 
 
På onsdag ska jag äntligen komma iväg å ta covid vaccinet oxå, ska börja med den sen efter 7 dagar ta de övriga vaccinen för mjälten. 
 
Idag är det Valborg 🔥 och det är dax att starta upp bilarna för fredagsturerna framöver, jag hoppas att smärtan jag har nu är bättre ikväll så jag orkar med 🚗💨   
 
Ha en trevlig valborg å underbar helg så hörs vi 🙏❤  
 
Många Kramar Linda ❤


Kommentarer
Postat av: Vanja

Gôtt att du fått komma hem. Farfar sa att du hämtat bilen för lite cruising, så hoppas du hade en trevlig kväll! Kram.

2021-05-02 @ 09:34:39
URL: http://densvenskaguiden.blogg.se
Postat av: Ingela

Härligt kämpat 💕

2021-05-03 @ 08:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: